אייקון יצירת קשר צור
קשר

 

call-icon

לשירותך תמיד!

אנכנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בזמן הקרוב





מאמרים מקצועיים

החזר מס – רוב הסיכויים שמגיע לכם

עשרות ואלפים מאזרחי המדינה משלמים מס הכנסה עודף מהשכר שלהם מבלי שיהיו מודעים לעובדה כי מגיע להם החזר בגינו או כי ניתן להפחיתו ואינם ממצים את זכויותיהם ואת הטבות המס המגיעות להם.

רוב האוכלוסייה, שכירים בעיקר, אינם טורחים לבדוק את מרכיבי המס המופחתים מתלוש השכר שלהם, נקודות הזיכוי המעודכנות, אחוז המס השולי, עדכון הטבות ומרכיבים נוספים המשפיעים על גובה המס המנוכה מהשכר ברמה החודשית והשנתית.
הסיבה העיקרית לכך שמגיע לכם החזר מס היא שיטת החישוב של מס ההכנסה. חישוב המס מתבצע ברמה השנתית כאשר הניכוי בפועל מתבצע מידי חודש. המשמעות היא, שאם היו שינויים בהכנסה במהלך השנה: המשכורת עלתה, הפסקתם לעבוד, יצאתם לפרישה, עבדתם חצי שנה ואז התחלתם לחתום אבטלה, נולדו לכם ילדים, נוספו נקודות זיכוי, הטבות למיניהן, הנכם זכאים להחזר בגין החודשים בהם שילמתם מס בסכום גבוה יותר מזה שהיה עליכם לשלם על פי חוק.
על מנת לבצע את בדיקת הזכאות להחזר, ראשית יש לקבל מהמעסיק או המעסיקים השונים טופס 106 (ריכוז שנתי של התקבולים והניכויים שבוצעו בתלושי השכר במהלך שנת המס) , למלא טופס בקשה בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים ולגשת למס הכנסה. מרבית האזרחים שאינם יועצי מס או רואי חשבון מתקשים לעשות זאת בעצמם היות והידע שלהם בנושא המיסוי הוא דל ומעדיפים להיעזר באנשי מקצוע לצורך ביצוע הבדיקה, מילוי הדוח והגשת המסמכים בשמם.

 מהן הסיבות הנפוצות המזכות בהחזרי מס?

ישנן מס' סיבות המזכות שכירים בהחזר מס הכנסה, העיקריות והנפוצות שבהן הן אלה:
• עבודה במספר מקומות במקביל ואי ביצוע תאום מס, מצב זה גורם לכך שמשכרו של העובד מנוכים סכומי מס הכנסה על פי מדרגת המס הגבוהה ביותר.
• קבלת זכאות לתואר אקדמאי במהלך שנת המס מזכה בנקודת זיכוי.
• הולדת ילד בשנת המס מזכה כל אחד מן ההורים בתוספת של נקודות זיכוי, גם רטרואקטיבית.
• מגורים בישוב המזכה בהטבת מס.
• תשלומים במעמד עצמאי לביטוחי חיים (גם ביטוח חיים על משכנתא), אובדן כושר עבודה, קופות גמל, השתלמות ופנסיה מזכים גם כן בהטבת מס.
• פעילות והשקעות בשוק ההון- תיקי השקעות וניירות ערך בבנק או בבתי השקעות, פיקדונות וחסכונות עשויים לכלול הפסדים שהינם ברי קיזוז מההכנסה החייבת ובכך להקטין את חבות המס באותה השנה.
• החלפת מקומות עבודה במהלך אותה שנת מס יוצרת פערים בחישוב המס ועשויה לזכות בהחזר.
• קבלת קצבאות מבטוח לאומי (כגון דמי אבטלה, דמי לידה, נכות וכדומה)
• תרומות למוסדות מוכרים.
• מענקי פרישה וסכומים פטורים ממס ששולמו והמעסיק ניכה מס בגינם כאשר לא היה אמור.

אם הנכם משתייכים לאחת מהקטגוריות הנ"ל, ישנו סיכוי טוב מאוד כי מגיע לכם החזר ממס הכנסה.

בקשות להחזרי מס ניתן להגיש עד 6 שנים מתום שנת המס הנוכחית. כלומר, בשנת 2017 ניתן לקבל החזרי מס בגין השנים אחורנית עד לשנת 2011 ולא יותר. לאחר הגשת המסמכים לפקיד השומה הצפי בחוק לקבלת סכום ההחזר לחשבון הבנק הוא עד 90 יום או עד 31 ביולי בשנת המס העוקבת לשנה שבה הוגש הדו"ח, לפי המאוחר מביניהם.

צאו לדרוש את זכויותיכם, כי לכולנו מגיע.