אייקון יצירת קשר צור
קשר

 

call-icon

לשירותך תמיד!

אנכנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בזמן הקרוב





מאמרים מקצועיים

נסיעה עסקית לחו"ל? הוצאה מוכרת?

אנו נשאלים רבות בנושא ההתנהלות הכספית בנסיעות לחו"ל, לכן החלטנו להכין מאמר תמציתי בנושא, אם ישנן שאלות נוספות אתם מוזמנים לפנות אלינו.
כל עצמאי או בעל עסק, במידה וטס לחו"ל לשם ייצור הכנסה, זכאי להחזר בגין הוצאות הנסיעה שלו ושל מלוויו (במידה והכרחיים להשגת מטרת הנסיעה).
כמו כן, לא תוכר הוצאה על נסיעות לצורך רכישת ציוד (יש להוסיף לעלות הציוד שנרכש), הכנת תשתית חדשה לעסק או הרחבתו (חיפוש ואיתור לקוחות וכדומה).
במידה וחלק מימי הנסיעה הם לצרכים פרטיים או הצטרפותם של בני משפחה שאינם קשורים לייצור ההכנסה של העסק, לא יוכרו כהוצאה מוכרת. בנוסף, כאשר לא ניתן לעשות הפרדה בין ההוצאות העסקיות לפרטיות בנסיעה, ההוצאות לא יוכרו כלל.
ההוצאות המותרות בניכוי הן:

הוצאה מוכרת

*יש מדינות בהן ניתן להגדיל ב-25% את סכום הוצאות האשל: אוסטריה, אוסטרליה, יפן, איטליה, לוקסמבורג, איסלנד, נורבגיה, אירלנד, ספרד, אנגולה, עומאן, בלגיה, פינלנד, גרמניה, צרפת, דובאי, קטאר, דנמרק ,קוריאה, הולנד, קמרון, הונג קונג, קנדה, בריטניה, שבדיה, טאיוואן, שוויץ.

 

על מנת להוכיח כי ההוצאות אכן הוצאו בפועל, יש לרכז ולתעד מידע הכולל:
1. יעד הנסיעה
2. מטרת הנסיעה
3. מספר ימי השהות בחו"ל
4. סכות ההוצאות השונות מפורטות ומחולקות לפי סוגים.
5. ריכוז קבלות לגבי לינה, כרטיסי טיסה וכל הוצאה אחרת.
6. עלונים שונים לגבי השתלמויות וכנסים מקצועיים ואסמכתאות לגבי ההוצאה.
7. מיילים המתעדים את ההתקשרויות עם הגופים המקצועיים שהנכם עובדים איתם בחו"ל.

ישנן הסתייגויות שונות בנוגע לצורך בהבאת קבלות. חלק מהסכומים המוכרים כהוצאה מצריכים הבאת קבלות וחלק לא, אנו ממליצים בחום לאסוף את כל הקבלות האפשריות בנוגע לנסיעה, בין אם יוכרו ובין אם לא.
יש להכין "דוח נסיעה לחו"ל" לאחר החזרה לצורך ההכרה בהוצאות,
את הדוח תוכלו למצוא בלשונית "טפסים" באתר שלנו.