אייקון יצירת קשר צור
קשר

 

call-icon

לשירותך תמיד!

אנכנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בזמן הקרוב





מאמרים מקצועיים

אלטרנטיבה להשקעה – "השקעה אלטרנטיבית"

לאחרונה ישנה עלייה דרסטית בהיקף ההשקעות האלטרנטיביות בארץ ובעולם. אך מהי השקעה אלטרנטיבית בכלל? ההגדרה המילונית טרם נרשמה בויקיפדיה אולם הכוונה היא להשקעה שאינה בשוק ההון.

על רקע הריבית הנמוכה בשוק ההון ,רבים מעוניינים לגוון ולחפש השקעה בעלת פוטנציאל לתשואה גבוהה יותר. מלבד המרדף אחר תשואה גבוהה יש חשיבות עליונה לפיזור מגוון בתיק ההשקעות. רצוי שפיזור שכזה יהיה חוצה תחומים ויכלול מגוון נכסי השקעה כגון ניירות ערך, סחורות, נכסים לא סחירים, נדל"ן, אשראי ועוד. גיוון ההשקעות ופיזור הנכסים מקטין את רמת התנודתיות ומפחית משמעותית את הסיכון ולכן זוהי התנהלות כלכלית נבונה יותר.

השקעה אלטרנטיבית לדוגמא הינה קרנות החוב שמעניקות אשראי לפרויקטים בתחום הנדל"ן, כיום יש קושי בקבלת הלוואות, הבנקים מקשים את תנאיהם ואנו סובלים מחנק אשראי אדיר. בשל כך ניתן לראות את הנהירה של גופים פיננסים ומוסדיים להשקעות הללו, כניסת שחקנים חדשים לליווי ומתן אשראי חוץ בנקאי הולידה תחרות אל מול הבנקים שעד לא מזמן שלטו והכריעו בהחלטתם אם ללוות ולאשר מימון מיזמי בנייה. עתה אנו צועדים לעידן חדש בו אין תלות בבנקים והתחרות מטיבה עם הלקוחות והיזמים, שנהנים מאפשרויות ליווי טובות יותר.

במעבר בין המערכת הבנקאית לפרטית, השחקנים החדשים שבכוחותיהם מומחים בעלי רקע בנקאי מובילים למהפך ביכולת המימון החוץ בנקאי.

תמ"א 38 נמנית אף היא בין הפרויקטים בתחום הנדל"ן ונמצאה כאטרקטיבית ורווחית ביותר הן מצד רוכשי הדירות ומשפרי הדיור שכן הדירות האלו חדשות ובאזורים מרכזיים ומבוקשים. הן מצד היזמים שמקבלים הטבות מטעם המדינה והן מצד המשקיעים בקרנות החוב שנהנים מתשואות.

אנו בהחלט צופים שמכשירי השקעה בקרנות חוב נדלן הפונות למשקיעים פרטיים רק ילכו ויתעצמו בשנים הקרובות ומי שעוד לא הקצה חלק מתיק ההשקעות שלו להשקעות מסוג זה, כדאי שיעשה זאת בהקדם.

 

מאמרים נוספים לקריאת המשך